Nasz załamujący się model ekonomiczny pogłębia nierówności i pozbawia nas wiary w sprawczość. Korzystają na tym korporacje, cierpią zaś lokalne społeczności. Jak możemy to zmienić?
Joe Guinan i Martin O’Neill przedstawiają nowe podejście, które pobudza równościowy rozwój i zapewnia szerokie współdzielenie bogactwa. Pokazują, jak model „Community Wealth Building”, czyli budowanie...
Większość ludzi nie ma strategii. Ma listę zadań, presję czasu i nadzieję, że to wystarczy. Ale strategia to coś więcej niż plan. To sposób myślenia, który pozwala dostrzec sens, zanim zaczniemy działać.
Ta książka otwiera oczy.
To przewodnik po myśleniu, które zmienia życie i pomaga podejmować skuteczne decyzje
Seth Godin, autor bestsellera To jest marketing, powraca z kolejnym inspirującym...
To książka dla właścicieli firm, menedżerów i członków zarządów, którzy czują, że dotychczasowe strategie nie działają już tak jak kiedyś - i zastanawiają się, jak prowadzić firmę w czasach geopolitycznych napięć, niestabilnych łańcuchów dostaw i deglobalizacji.
Strategie na niepewne czasy to praktyczny przewodnik napisany przez eksperta z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu firmami produkcyjnymi,...
To nie liderzy wygrywają, a zespoły, które potrafią wykorzystać potencjał współpracy w nowoczesny, przełomowy sposób. Tradycyjne modele przywództwa zawodzą, a firmy nadal koncentrujące się na jednostkach zamiast na sile zespołu tracą przewagę i możliwości rozwoju.
Keith Ferrazzi przedstawia 10 kluczowych zmian, które redefiniują sposób działania zespołów i pozwalają im osiągać maksymalną efektywność.
...
Zmiana w organizacji jest nieunikniona - ale czy na pewno musi oznaczać chaos i trudności?
Tradycyjne podejście do zarządzania zmianą opiera się na sztywnym planowaniu lub przekonaniu, że każda zmiana wywołuje silny opór. Jaka jest skuteczność takiego podejścia? Zaledwie 30%.
Zwinne zarządzanie zmianą pozwala lepiej reagować na rzeczywistość, a jego najważniejszym wyróżnikiem jest elastyczność...
Czy pomaganie innym to przepis na porażkę? A może największe sukcesy osiągają ci, którzy nie myślą tylko o sobie? Adam Grant, czołowy ekspert w dziedzinie psychologii organizacyjnej i najwyżej oceniany profesor Wharton School, w tej przełomowej książce udowadnia, że nie rywalizacja, a mądra współpraca stanowi klucz do osiągnięcia najlepszych wyników - zarówno w biznesie, jak i w życiu zawodowym.
...
Twoi analitycy przedstawiają skomplikowane modele, ale ich rekomendacje nie przekładają się na realne działania? Raporty pełne wskaźników i wykresów nie dają ci jasnych odpowiedzi? Czujesz, że dane w twojej firmie mają ogromny potencjał, ale nie wiesz, jak go wykorzystać?
Analiza danych dla menedżerów to przewodnik, który pozwoli ci przekształcić dane w konkretne decyzje biznesowe.
Dzięki tej...
Co przyciąga największą uwagę w mediach, w polityce, w codziennym życiu? Konflikt. Kochamy go czy nienawidzimy̶nie możemy od niego uciec. Ale co, jeśli konflikt nie jest problemem, tylko szansą?
William Ury, legendarny negocjator i autor światowych bestsellerów, odsłania brutalną prawdę: konflikty są nie tylko nieuniknione, ale wręcz potrzebne.
W tej książce zaglądamy za kulisy najbardziej napiętych...
W firmach rodzinnych największe napięcia nie wynikają z błędnych decyzji, lecz z nieuświadomionych ról, niedopowiedzianych emocji i sprzecznych oczekiwań.
- Właściciel mówi, że oddaje ster, ale wciąż zatwierdza każdą decyzję.
- Córka nie proponuje zmian, by nie zranić matki.
- Rodzina milczy, bo rozmowa zbyt łatwo przeradza się w konflikt.
- Dzieci nie chcą „dziedziczyć firmy”, lecz...
Po sukcesie wydawniczym I wydania O biznesie po polsku oddajemy w Państwa ręce wydanie II poprawione. Od 2008 r. nasz podręcznik zajmuje stałą wysoką pozycję wśród publikacji do nauki języka polskiego jako obcego. Korzystano z niego zarówno w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, jak i w Instytucie Języków i Kultur Wschodnich w Paryżu. II wydanie to nowe, aktualne artykuły z prasy (moduł „Wiadomości...