Marek kończy szkołę i zgodnie z wolą rodziców, którzy zaplanowali mu świetlaną przyszłość, powinien właśnie zdawać na studia prawnicze. Jednak w życiu chłopaka coraz większą rolę zaczynają odgrywać jego własne pomysły i marzenia - pod wpływem swojego dawnego nauczyciela postanawia wyjechać do Ameryki Północnej, by tam poznać tajemnice uprawy wanilii. Podróż przynosi zaskakujące owoce: chłopak znajduje...
Kim jest typowy Janusz? Jak nim zostać, jak z nim żyć?
Zapewne wiele razy zetknąłeś się, Drogi Czytelniku, z subkulturą Januszów - w pracy, domu, na mieście, w internecie - ale tak naprawdę nigdy nie zagłębiałeś się w jej zawiłą filozofię i nie doszukiwałeś się jakiegoś większego sensu. Ta książka rozwieje wszelkie wątpliwości i pomoże Ci zrozumieć, że Januszem nie tylko jest się od urodzenia, ale...
"Już przed apokalipsą nasz świat zaludniały żywe trupy...
Zestresowani pracownicy korporacji, wygłodniali konsumenci rynku, zatrudnieni na „śmieciówkach”, nienasyceni pożeracze śmieciowego jedzenia. Zapętleni w niewolniczym kole pogoni za pieniądzem oraz szczęściem rodem z reklam.
Głodujący mieszkańcy Trzeciego Świata, wykluczeni z życia społecznego bezdomni i imigranci zatopieni w...
Krótkie teksty na szybkie czasy
Świat przyspieszył, a tekst musi dotrzymać mu kroku. Czytelnik przesuwa palcem po ekranie, skanuje listę wyników, chwyta w locie strzępki zdań. W kilka sekund decyduje, co warto czytać. Gdy oko czytelnika pędzi po ekranie - liczy się każde słowo. Dlatego współcześnie rozkwitają formy krótkie: esemesy, tweety, memy, wpisy na Facebooku, wezwania do działania.
By zwyciężyć...
Felietony zawarte w tym zbiorze ukazywały się drukiem w magazynie Marketing w praktyce w latach 2004-2006. Dziś prezentujemy je w nowej formie, poprawione, uzupełnione i... nadal aktualne. Bo choć wnikliwy Czytelnik może uznać prezentowane przykłady za nieco przestarzałe, zapewniamy, że opisywane przez autora mechanizmy i zjawiska, tyczące języka reklamy, pozostały te same. Podczas gdy na rynek w ciągu...
Wszystko w imię miłości i… zemsty!
Avery High to amerykańskie liceum, które szczyci się renomą i brakiem skandali. Do momentu, w którym na jaw wychodzi romans dyrektora szkoły z matką jednej z uczennic, Jessiki Nelly. Dziewczyna dzień po dniu stara się znosić drwiny i upokorzenia ze strony rówieśników, w końcu jednak nie wytrzymuje i podejmuje decyzję o przeprowadzce. W nowej szkole poznaje...
Oto pierwszy dzień wolności Łucji - prawniczki, która właśnie opuszcza więzienie po zakończeniu odsiadki.
Nie ma dokąd wracać, nie ma już domu ani męża, który przekreślił ich małżeństwo, gdy ogłoszono wyrok. Posiada natomiast niewielką reklamówkę z ubraniami, parę groszy i… upór, który stanie się jej siłą napędową w nowym życiu.
Łucja wie, że musi zacząć od zera - znaleźć nową pracę, dach...
Książka poddaje refleksji współczesne kłopoty z prywatnością w kontekście funkcjonowania nowych technologii rozwijanych w demokratycznych strukturach liberalnych społeczeństw zachodnich. Autorka posługuje się kategorią asymetrii przejrzystości, ażeby opowiedzieć o relacji jednostki (użytkownika, obywatela, konsumenta) z przedstawicielami rządów państw oraz międzynarodowych korporacji w zglobalizowanym...
Złów złotą rybkę w oceanie internetu!
Wiek XXI to epoka informacji. A może raczej: nadmiaru informacji. Internet w coraz mniejszym stopniu jest źródłem cennej wiedzy, przypomina raczej śmietnik przepełniony fake newsami i milionami bodźców oddziałujących na odbiorców w każdej sekundzie. Do tego stanu rzeczy przyczyniają się także marketerzy, którzy w obliczu ślepoty bannerowej czy też programów do...
Ty plus inni ludzie
Każdy z nas jest marką. Ja, Ty, on i ona - jesteśmy sobą dla siebie, matką dla córki, ojcem dla syna, dzieckiem dla rodzica, mężem dla żony, szefową dla podwładnego. Twoja marka osobista to Ty plus - czyli Ty oraz otaczający Cię ludzie. Social media to także - ni mniej, ni więcej - ludzie. Nie aplikacje, nie narzędzia do ustawiania reklam, nie słodkie kotki ani równie słodkie...